HTML

Balabán

Friss topikok

  • Hekker Herkules: na mi lesz már? (2008.11.18. 14:36) Az ülést megnyitom!
  • mista: olyan a hangjuk mint isaac hayes-nek és állandóan a szexről énekelnek? (2008.06.22. 22:14) Nyari szunet!
  • mista: amikor két éve készítettem azt a két geci hosszú klasszik mixet a kilencvenes évek dance klassziku... (2008.06.12. 14:18) Igen, már 10 éve...
  • VV: A megállapítás annyiban időszerű, h most jutott eszembe h leírjam :) Nem hiszem, h kellene valamih... (2008.06.04. 09:28) Egy kis ez, meg egy kis az.
  • VV: Alig várom már :) (2008.05.22. 07:10) Bor ajánló

Címkék

balabán (45) bemutató (1) bor (4) cartman (1) chardonnay (1) chile (1) dohányzás (1) ebner (1) faszából szart (1) film (2) habi (1) jam (1) káromlás (2) kérdés (1) koncert (1) mp3 (1) mr2 (1) nap nótája (17) picasso (1) quimby (1) rádió (1) rigmus (1) session (1) szellemesség (8) sztrájk (1) tesco (1) tilos (1) úszás (1) vers (1) zene (2) zeneajánló (1) Címkefelhő

Linkblog

Fasza lemezek #2 - Heaven Street Seven: Tudom, hogy szeretsz titokban

2007.05.12. 20:46 VV

Nem vitás, hogy 2006 legjobb magyar könnyűzenei albumáról van szó. Szar kifejezés a könnyűzene, de most hirtelen semmi jobb nem jut az eszembe. (2005-ben ez a cím természetesen a Quimby Kilégzés című remekművének jár)

Valamelyik régebbi - talán Z magazin? - hasábjain olvastam először a zenekarról. Akkor még angol nyelven szóltak alapjáraton, mára ez a dolog már megfordult, és a címben említett album zenéi talán most jönnek ki angolszász nyelven, amikor a banda európai túrnéján vesz részt.

Az, aki csak a rádiókban játszott zenéi alapján ítéli meg a zenekart, szart se ért meg belőle. Így voltam ezzel jómagam is, nem is nagyon foglalkoztam velük. Tudtam, hogy korrektebb zenéket csinálnak, de kb ennyi. Szeptember környékén lekeveredtem egy koncertjükre, és nagyon megtetszett az egész. Nemsokára megszereztem ezt az albumot, mint utólag kiderült - kurvára jól tettem!

A kiadványról csak mint egy egészről lehet beszélni. Ha valamit elvennénk, vagy hozzáadnánk, már nem lenne ennyire egységes, mint amennyire az. Olyan, mintha egyetlen nagy zeneszámról lenne szó. Így is kellett volna klipet forgatni hozzája. Tipikusan nagyvárosi, tipikusan magyar, ergó egy az egyben a budapesti fílinget adja vissza. Ez néha jó, néha szar, olyan keserédes érzés. Tanyán is fasza lehet, de a koszos, hugyos, százéves bérházak között sétálgatva üt meg igazán, pont mint a büdösszar.

Nekem marhára bejön a hangszerelés, nagyon jól szól az egész, de ami a legjobban beadja az érzést, az a dob. Leginkább négynegyed, iszonyatosan pontos, feszes, jó hallgatni. A szövegekkel sincs baj, de nem ütik meg a zene szintjét.

Hungaricum like éééééé gulásh

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balaban.blog.hu/api/trackback/id/tr6874877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horgas Peter 2007.05.23. 15:06:29

"Nem vitás, hogy 2006 legjobb magyar könnyűzenei albumáról van szó."

Mi az, hogy nem vitás? Mi alapján nem vitás? Miért ne lenne az? És ha én azt mondom, hogy vitás? Akkor mivan?

"(2005-ben ez a cím természetesen a Quimby Kilégzés című remekművének jár)"

Mi az, hogy természetesen? Mi alapján természetesen? Miért lenne az? És ha én azt mondom, hogy ez egyáltalán nem természetes? Ki számára természetes? Számodra? Akkor ezt most így hogy?

Ezek a mondatok annyi kérdést vetnek fel, mint szerzőjük erősen vitatható zenei jártassága.

VV · http://balaban.blog.hu/ 2007.05.23. 23:42:03

Örülök, h felkeltette az érdeklődésedet az írásom :D
Az első részben - nem titkoltan - van egy kis provokáció, mivel nem fűztem hozzá a fenti kijelentésekhez, h szerény véleményem szerint. Ez két okból nem történt meg:
1. ez egy blog, ergó evidens h az én véleményemet tükrözi
2. mivel úgyis igazam van ;)

Gondolom, a fent említett titulusok betöltésére van a tarsolyodban egy-két adu ász, különben nem nehezményezted volna az általam megemlítetteket. De sajna mint ahogy Te is leírtad, a zenei jártasságom erőssen vitatható, szal ne is kezd sorolni a lakodalmas rock éppen aktuális haza sztárjait - úgysem ismerem őket.

Rühellek ilyen lenni, de amilyen az adjon Isten ...

Horgas Peter 2007.05.25. 18:15:39

Elsősorban nem az általad leírtak tartalmával, hanem a stílusával volt problémám. Pontosabban a megfogalmazás módjával, hiszen az ilyen direkt kijlenetések, még ha igazad is van, nem veszik túl jól ki magukat! Na de mindegy.

Amúgy én sem a lakodalmas rock nagyágyúira gondoltam, természetesen!!

Nia. 2008.04.27. 17:55:08

hát nekem a megfogalmazás stílusa nemtetszett.eléggé kultúrálatlannak tűnik.
csernus stílusához hasonlit ez a fajta véleménynyilvánitás.

pluszpont hogy a kwimbit evidensnek vetted mert kedvenc együttesem.de HS7 is ottvan az első 5ben. (:
süti beállítások módosítása